Moskou! - Reisverslag uit Yaren, Nauru van Eric Derksen - WaarBenJij.nu Moskou! - Reisverslag uit Yaren, Nauru van Eric Derksen - WaarBenJij.nu

Moskou!

Door: @

Blijf op de hoogte en volg Eric

21 Mei 2008 | Nauru, Yaren

Afgelopen vrijdag, 17.00 uur lokale tijd, hebben we een soort van eerste versie van onze scriptie naar Nederland verstuurd. Na ruim een week van minimaal 9 uur achter de computer zitten was dit een mooi moment. Dit gaf ons ook een paar dagen vrij dus er zijn heel snel treinkaartjes gekocht en een hostel geboekt want Moskou moest nog gezien worden!

Verschillende mensen die al in Moskou waren geweest hadden verteld dat het echt een gekkenhuis is. Het is druk, chaotisch, onvriendelijke mensen, niemand spreekt Engels en het metronetwerk is het grootste doolhof dat er bestaat.
Met dit in ons achterhoofd stapten we zondagmorgen de trein uit….

Ons hostel was met een beetje hulp van Engels en Duits sprekende mensen snel gevonden, de tassen werden gedropt, de zon scheen en de verkenning van de stad kon beginnen.
Op zondag zijn er naast de gebruikelijke stroom buitenlandse toeristen, ook heel veel Russische toeristen. De rij voor musea e.d. was daarom ook enorm, het leek wel de Efteling.
We begonnen daarom ook maar een beetje buiten de stad.

Maandag was de dag dat we op het Rode Plein begonnen. St. Basils Cathedral die aan de rand van het plein staat is één van de pronkstukken van de stad…. maar naar mijn mening is het echt een heeeeeeel lelijk ding. Ivan de Verschrikkelijke heeft de ogen van de Italiaanse ontwerper uit laten steken zodat hij nooit meer zoiets moois kon maken, maar ik had hem zijn ogen uit laten steken omdat het zo foei-lelijk is!
Daarna bij het Kremlin naar binnen. Het was wel mooi om hier rond te lopen (erg jammer alleen dat heel veel kerken en gebouwen dicht waren) omdat ik veel al op tv had gezien tijdens de inauguratie van president Medvedev. Ik had het me alleen iets anders voorgesteld, misschien wel een stuk indrukwekkender…

Dinsdagmorgen was het dan tijd om bij Lenin op de koffie te gaan. Hij ligt in een mausuleum in het centrum van het Rode Plein. Het was opnieuw behoorlijk indrukwekkend om een leider van een dergelijk kaliber te zien maar ik vond het Mausuleum van Mao in Beijing toch mooier. Dat was allemaal veel groter en statiger.

Het hele Rode Plein staat trouwens al een week lang in het teken van de finale van de Champions League. Er is een klein voetbalstadion, supporters-stands en andere merchandise en de echte fans kunnen met de cup op de foto. Er zijn ongeveer 40.000 Engelse voetbalsupporters in de stad en hun toegangsbewijs tot de wedstrijd geldt als een tijdelijk visum. Ik vind het wel jammer dat ik nu net deze wedstrijd mis.

Ik vond 3 dagen Moskou wel erg gaaf, een stad die je wel gezien moet hebben. Met een goede kaart kan iedereen zich er gemakkelijk redden en ook al wordt deze stad gezien als de duurste van Europa, zo heb ik hem niet ervaren. Het metronetwerk is een grote puzzel maar er zijn altijd wel mensen aan wie je kunt vragen waar je bent.
Maar toen ik vanmorgen weer in St. Petersburg aankwam was ik blij om weer thuis te zijn. Nu is het nog een dag wachten op een reactie van onze afstudeerbegeleider en dan kan er weer heel hard gewerkt gaan worden.

  • 21 Mei 2008 - 10:36

    Maatje:

    Sooooooow stelletje stinkerds!! snel nog ff er tussenuit gaan he!Doen jullie goed! Hopelijk is Niels ook een beetje tevreden met jullie werk!
    Hebben jullie trouwens de 24e al in de agenda staan voor het afstudeerfeest? Wij hebben die dag ook eindzitting!

    En...niet vergeten om de 20e in de agenda te noteren he! Mi party! Suus zei al dat ze wel kwam...JIJ OOK TOCH HE!!??

    Dikke kuss en succes met de laatste loodjes!

  • 21 Mei 2008 - 11:05

    Mayo:

    heey mop,

    Die paar daagjes er tussen uit hadden jullie ook echt verdiend!!
    Heel veel succes nog met de laatste handelingen aan jullie project!!

    Enne niet te lang wachten hoor met naar huis komen. EK-Voetbal begint strakjes en anders moet ik er helemaal alleen naar kijken!!;)

    kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nauru, Yaren

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Eindelijk klaar...

21 Mei 2008

Moskou!

12 Mei 2008

Ik leef nog ;-)

31 Maart 2008

integreren...

27 Februari 2008

Wodka!
Eric

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1098
Totaal aantal bezoekers 17888

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: