Ik leef nog ;-) - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Eric Derksen - WaarBenJij.nu Ik leef nog ;-) - Reisverslag uit Beiroet, Libanon van Eric Derksen - WaarBenJij.nu

Ik leef nog ;-)

Door: @

Blijf op de hoogte en volg Eric

12 Mei 2008 | Libanon, Beiroet

It has been a while…..
De tijd gaat hier nu zo snel dat het schrijven van verhaaltjes er gewoon een beetje bij in schiet. Het project loopt eindelijk zo als het moet, alle informatie is binnen en nu hebben we nog een maand om alles te verwerken tot een degelijk rapport. (De enige kleine tegenslag die we nu gehad hebben is dat Suus haar laptop er mee is gestopt en dat we nog maar één computer hebben. We zijn nu dus genoodzaakt om altijd naar het instituut te gaan om daar een tweede computer te vinden.) Het weer wordt alleen maar beter en het wordt steeds langer licht. Om 22.00 uur is het hier nog licht buiten en binnenkort beginnen de ‘white nights’, het is dan 24 uur per dag licht. Daarnaast zijn er voor ons nog genoeg dingen om naast ons project te doen dus het is hier verre van saai.

Vorige week waren de ouders van Suus hier. Het was erg gezellig en de stroopwafels die zij bij zich hadden smaakten echt als de beste! Naast alle bekende dingen in de stad zijn we met hen naar een voorstelling in het Marinskii theater geweest. Dit is een van de oudste en bekendste theaters ter de wereld. Hier gingen we naar de balletvoorstelling ‘Het Zwanenmeer’. Wanneer je in Rusland bent, hoort een balletvoorstelling er wel bij en ook al ben ik niet één van de grootste fans van ballet, ik vond dit toch wel heel mooi!

Afgelopen week was de vrouw die ons in Nederland Russische les had gegeven ook in de stad. Zij was hier om haar familie en vrienden op te zoeken. Zij was heel benieuwd hoe onze Russische taalvaardigheden waren en helaas moesten we haar vertellen dat het niet echt veel verbeterd is. In het begin, toen we nog 2x per week les hadden ging het heel goed maar nu hebben wij het eigenlijk te druk en hebben we er niet meer zoveel bij geleerd. We kunnen nu net genoeg zeggen om te kunnen overleven en de dingen die we nu nog oppikken zijn dingen uit gesprekken die andere internationale studenten met elkaar hebben.

Voor al deze bezoekjes was het natuurlijk Koninginnedag. Zoals in veel landen organiseert het Nederlandse consulaat ter plaatse een feestje. Hier was een borrel in het duurste hotel van de stad. Van 18.00 tot 20.00 waren alle Nederlandse bobo’s met hun Russische poppetjes paraat om lekker te netwerken. Naast dit hoge blaat-blaat-gehalte waren er ook heel veel Nederlandse studenten die deze 2 uur gebruikten om lekker van de Staat te profiteren. Na een uurtje moest ik het voor gezien houden omdat ik nog een verjaardagsfeestje had en ik vond het eigenlijk ook niet erg dat ik weg moest. Er waren geen bitterballen, alleen maar Heineken bier dat ook nog eens getapt werd onder te lage druk waardoor er ook geen schuim op zat en er was alleen maar veel te jonge kaas. Het was mooi om even in dit hotel te zijn geweest maar ik was niet echt onder de indruk van de rest van de borrel.

In Nederland klagen we wel eens over het wisselvallige weer. Nou, hier in St. Petersburg kan het weer er ook iets van. Afgelopen week was het de hele week boven de 20 graden, strak blauwe lucht en zon. Op zondag hadden we zelfs 28 graden en lagen we op het strand, in RUSLAND! Maar 2 dagen later hadden we weer nachtvorst en was het overdag nog maar 2 graden…
In een van mijn eerste verhalen had ik geschreven dat het in Rusland overal heel warm is. De verwarming maakt overal overuren. Dit was dus ook nog zo toen het hier de hele week boven de 20 graden was. En toen het in een keer weer zo koud werd, ging ook overal de verwarming uit. Het was toen dus overal echt koud!

We moeten trouwens binnenkort gaan verhuizen. Onze gastvrouw krijgt vrienden te logeren, dus de 22e moeten we eruit. We gaan dan naar een vriendin van haar die echt midden in de stad woont. Heel erg prima maar ook hier kunnen we niet blijven tot het eind. Deze vriendin krijgt namelijk 4 juni vrienden in huis dus dan verhuizen we weer door naar iemand anders die heeeeel ver buiten de stad woont. Dat we dan ver buiten het centrum wonen is wel jammer maar als we tegen die tijd nog bezig zijn met ons rapport, zullen we ook wel alle tijd die we hebben daar aan moeten besteden want de deadline is 10 juni.

Dit was het voorlopig weer even vanuit mijn kant. Ik weet nog niet precies wanneer ik thuis kom en wat ik hierna wil gaan doen. Het enige dat ik nu met zekerheid kan zeggen is dat op 15 juni mijn visum verloopt.

Byebye!

  • 12 Mei 2008 - 07:24

    2e Vriendinnetje:

    he lief tweede vriendje! glkkg dat het nu beter verloopt! hier is het weer ook super! en zaterdag lekker wezen terrassen! nog even en dan zit het er bij jou op! eindelijk alle info binnen dat is wel relax! su6 nog ff!
    xx

  • 12 Mei 2008 - 10:10

    Horkje :

    hey eddie
    gelukkig weer een beetje op de rid met het project
    tot snel en dan weer aan de corona

    greetz Mark

  • 12 Mei 2008 - 10:26

    Maatje:

    Aircooo! Goed om weer wat van je te horen! Hebben jullie toevallig post ontvangen vanuit IJsland?

    Weet je, echt grappig dat veel dingen die je verteld, hier ook zo zijn! Zo wordt het hier ook steeds beter weer en binnenkort hebben we alleen nog maar daglicht, is het weer ook zo wisselvallig als de pest (alleen halen we het niet boven de 15 graden ;)) en hebben we ook geborreld op het consulaat met koninginnedag! Haha lache!

    Nou, zettemmuppah met het onderzoek! Goed dat alle informatie er nu is en hoop echt dat jullie 20 juni op mijn feestje kunnen komen...dus: je weet wanneer jullie thuis moeten zijn ;)!

    Dikke kus!
    Maatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Libanon, Beiroet

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Eindelijk klaar...

21 Mei 2008

Moskou!

12 Mei 2008

Ik leef nog ;-)

31 Maart 2008

integreren...

27 Februari 2008

Wodka!
Eric

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 17911

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: