Wodka! - Reisverslag uit Zuid-Tarawa, Kiribati van Eric Derksen - WaarBenJij.nu Wodka! - Reisverslag uit Zuid-Tarawa, Kiribati van Eric Derksen - WaarBenJij.nu

Wodka!

Door: @

Blijf op de hoogte en volg Eric

27 Februari 2008 | Kiribati, Zuid-Tarawa

Een afstudeeronderzoek is in het begin net een baby; deze is continu in beweging en moet zich zien te ontwikkelen tot eigen persoon. De opdracht blijft tricky, het is de ene keer wat moeilijk vanuit hier vanwege de taal en het maken van afspraken met mensen, de andere keer wat lastig met het contact vanuit Nederland. Maar we zijn nu toch al stukken meer opgeschoten dan vorige week!

De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet de grootste liefhebber ben van klassieke muziek. MAAR, zelfs ik kan het toch wel mooi vinden…
Afgelopen week was het Nederlands Studenten Orkest in St. Petersburg en via een vriendin hier konden we aan kaartjes komen. Ze speelden in het theater van de Hermitage.
Ik heb echt geen flauw idee wat er gespeeld werd en waarom ik dit wel mooi vond, maar ik heb me anderhalf uur prima vermaakt. Misschien was het de super mooie zaal met de geschiedenis die daarbij hoort in combinatie met een orkest vol Nederlandse studenten…
Het mooiste vond ik nog toen tijdens het 2e stuk 2 jongens opstonden, wachtten op hun moment, en toen mocht de ene een keer met zijn bekkens kletsen en de ander 3 keer op zijn triangel slaan. Echt hilarisch!

Afgelopen weekend hebben we ook weer nieuwe vrienden gemaakt! Zaterdag zijn we met 2 Tsjechische meisjes en 1 Spaanse van het Instituut iets wezen drinken en omdat dit zo goed beviel zijn we zondagavond meteen uitgebreid gaan discodansen (afgelopen maandag was hier een feestdag dus alles zat dicht). Deze keer wisten we ook zeker dat we de metro gingen missen dus we hadden wel een prima tent uitgekozen om de nacht door te brengen. Hier had ik trouwens ook mijn eerste ervaring met Russische wodka. Het was best lekker en aan het eind van de avond was het resultaat ook prima te merken…

Iets wat ik wel een beetje vervelend vind is dat ik al een aantal minder prettige ervaringen heb gehad met Russische mannen. Eerst werd ik dan gerold, toen werd ik aangesproken door een dronken man die met me wilde vechten omdat ik geen Rus was en daarna wilde iemand anders, die ook echt compleet lam was, me met alle geweld in de metro houden. Hierbij scheurde mijn jas behoorlijk maar die heeft Suus, mijn held, weer vakkundig gerepareerd.
En als klap op de vuurpijl hadden we in de metro heel veel geluk want ongeveer 20 seconden voor ons op de roltrap naar beneden (dit duurt bijna 3 min.) werd een jongen neergestoken.
Gelukkig waren er ook wel een paar prima ervaringen met Russen. Dit waren dan meer westerse jongens van mijn leeftijd.
Met de vrouwen kan ik het over het algemeen wel iets beter vinden. Ook al weet ik niet of ze oprecht zijn of omdat ze me zien als een mogelijk ticket naar het Westen. In Rusland is vooral door de dienstplicht een heel groot tekort aan mannen. Daarnaast willen ze allemaal een man die niet drinkt en als het helemaal mee zit dan willen ze Rusland ook wel verlaten. De vrouwen hier moeten er dus continu op hun best uitzien om een man aan de haak te slaan en om deze vast te houden. Ondanks het soms barre weer is het rokjes en naaldhakken wat de klok slaat. Soms ben ik best een cultuurbarbaar maar als dit echt onderdeel is van de Russische cultuur dan geniet ik er iedere dag weer van.


  • 27 Februari 2008 - 09:17

    2de Vriendinnetje:

    he 2de vriendje!!
    ben wel blij dat je het wel goed met de vrouwen kan vinden! ben blij dat je opdracht toch een beetje vorm begint te krijgen! en contacten met nl tja! altijd lastig! ik kan erover meepraten! haha! nu nog een ramp!:)
    nou ik moet ff mijn best gaan doen voor school! dus laat ik me maar even gaan uitsloven! liefs dikke kus voor jou!

  • 27 Februari 2008 - 12:35

    Pascalle:

    Rokjes en naaldhakken...jaja Eric, ouwe snoepert!

  • 27 Februari 2008 - 18:06

    Rockefellar:

    Corrupte boevennest :P.

  • 27 Februari 2008 - 19:38

    Wen:

    Volop genieten merk ik wel weer :P. Weet ik ook meteen waarom Russen er op vakantie ook zo bizar uitzien!
    Vandaag voor het eerst dit jaar weer op het terras gezeten (incl. zonnebril en terrasverwarmer in mijn rug). Wat heerlijk!!

    Kus Wen


  • 01 Maart 2008 - 13:42

    Tom:

    Hey Erik

    Ik merk dat je inderdaad flink met je project bezig bent ;) Mooie verhalen, kerel! Pas wel op met die sneaky russians, en met name de dames :P

    Grtz
    Tom

  • 07 Maart 2008 - 23:14

    Joost:

    Muhaaaaaaaa! Klinkt goed ouwe rammer! Neem anders even een roedel vrouwen mee.. en laat die messtekende mannen asjeblieft thuis.. Astoeblieve!

  • 25 Maart 2008 - 10:47

    Annemiek:

    Heeey Eric!

    Ik dacht; laat ik in mijn vrije tijd (lees: stage) ook eens even jouw site bezoeken. Wat een verhaal zeg; neergestoken op de roltrap? Wel een beetje primitief trouwens, hier werken ze al met pistolen ;)!

    Over dat vechten; misschien moet je je eens wat Russischer gaan gedragen. Ik zeg "WODKA TEGEN DE 110"! Misschien dat de Russische vechterbaasjes je dan wel als een gelijke beschouwen?

    Nou geniet er nog van!

    Kus, Annemiek uit het zonnige Kaapstad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kiribati, Zuid-Tarawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Eindelijk klaar...

21 Mei 2008

Moskou!

12 Mei 2008

Ik leef nog ;-)

31 Maart 2008

integreren...

27 Februari 2008

Wodka!
Eric

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 17908

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: