Tijd doden... - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Eric Derksen - WaarBenJij.nu Tijd doden... - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Eric Derksen - WaarBenJij.nu

Tijd doden...

Door: @

Blijf op de hoogte en volg Eric

20 Februari 2008 | Zuid Georgia, Grytviken

Vol goede moed en een lijst met vragen voor het hoofd marketing gingen Suus en ik vorige week maandag naar het Instituut. Die goede moed veranderde echter snel in pure frustratie omdat deze vrouw de hele week spoorloos bleek en geen van haar collega´s van iets wist.
Ook al waren we geen steek opgeschoten, we waren wel hard toe aan weekend.

Vrijdagavond brak aan en ook toen ging niet alles zoals gepland. Na een stop in een pannenkoekenhuis, de Mac en een Ierse pub moesten we rennen naar de metro. We hadden nog net een metro kunnen halen maar op het punt waar we moesten overstappen was de laatste net weg. Het was toen 00.20 uur en de eerste metro gaat pas weer om 06.45 uur. We zaten vast in de grootste uithoek van de stad. Er reden geen bussen meer, taxi´s zijn niet te vertrouwen en heel duur en omdat St. Petersburg erg groot is zou naar huis lopen ongeveer 6 uur duren. Het scheelt wel dat cafés, restaurants en supermarkten vaak 24 uur per dag open zijn. Na een wandeling door de sneeuw kwamen we terecht in echt de meest kansloze dancing die ik ooit heb gezien, maar het klopte wel bij het deel van de stad waar we zaten.
Normaal gesproken vind ik het niet erg om een nachtje door te halen maar onder deze omstandigheden was het echt afzien. De volgende keer wanneer ik de laatste metro mis, zorg ik wel dat ik in een iets bruisender deel van de stad strand.

Op zondag waren we weer een beetje bijgekomen en werden we onverwacht uitgenodigd voor een Nederlandse kaas-party in het Nabokov museum. De eigenaresse van het museum heeft een Nederlandse man en zij organiseren wel vaker van dit soort dingen voor Nederlandse studenten in St. Petersburg en Russische studenten die Nederlandse studeren (ja, die zijn er echt!). Ik als cultuurbarbaar had geen idee wie Nabokov was en bij binnenkomst van het museum heb ik snel zijn levensverhaal gelezen. Blijkbaar heeft hij het wereldberoemde boek `Lolita´ geschreven.
Na gezellig keuvelen, een kilootje oude kaas en wat Russische champagne was het hoogtijd geworden om te gaan. De eigenaresse van het museum zei dat we altijd welkom zijn voor een kop koffie als we in de buurt zijn. Nou, DEAL want een Hollander laat zich dat natuurlijk geen 2x zeggen…

Op maandagmorgen ging gewoon weer de wekker om opnieuw met goede moed naar het Instituut te gaan. Om 10.30 uur waren we binnen en we hoorden dat Julia, de marketingdame, er om 17.00 uur zou zijn. We waren inmiddels experts geworden in het doden van tijd en om iets over 17.00 uur klopten we weer op de deur.
`No, sorry, Julia is not here. She will be here on Wednesday at 10 am.´
Dit hield dus in dat we ´s avonds met gemak een biertje zouden kunnen drinken omdat we de dag erna toch verplicht vrij waren. Het is natuurlijk leuk om weer een dag te hebben dat je dingen kunt gaan bekijken maar als je dit de week ervoor ook al veel hebt gedaan dan word je een beetje museum-/kerk- en marktmoe. En we moeten natuurlijk ook nog wat dingen overhouden om in de komende maanden te bezoeken.

Deze week heeft ook nog wel wat mooie vooruitzichten: de plaatselijke voetbalclub Zenit St. Petersburg speelt in de UEFA cup en verdedigt een voorsprong en voor zaterdag hebben we gratis kaartjes voor een studentenconcert in één van de oude paleizen buiten de stad.
Het is dus niet alleen maar ellende!




  • 20 Februari 2008 - 10:11

    Annemiek @ Cape Town:

    Jeeee ik dacht dat Suuzle en ik het zwaar hadden zonder internet op het werk... maar die situatie van jou en Suus slaat echt alles! Hoop dat het niet alleen maar afzien is?? :P Ik ben in ieder geval een beetje gedemotiveerd om naar Russia af te reizen haha! Ik denk dat ik vanmiddag maar even met Suuzle bij het zwembad ga liggen zonnen... ook vervelend! ;)

    Geniet er nog van!!!!

    Daaaaag!! annemiek uit kaapstad

  • 20 Februari 2008 - 11:47

    Pascalle:

    Even doorkazen in de bijt en dan komt alles goed!!! We hebben china overleefd dus dan kan Rusland er ook nog wel bij! Probeer maar te genieten van die heerlijke cultuurverschillen want dat is nou juist het mooie aan studeren in het buitenland!

    Het klinkt wel echt als een super uitdaging...gaaf hoor, zo´n totaal andere omgeving!

    Jiajooo!!!!!

    Dikke kusss!

  • 20 Februari 2008 - 13:25

    Sanne:

    he lief 2de keusje!
    wat een gedoe zeg! lijkt mijn stage wel! maar hopelijk gaat het strax beter en krijgt de jouwe niet zo'n lange staart als de mijne! want dat ding groeit met de sec erg balen! en anders kom je maar snel weer terug! of miss moeten wij ff naar jou komen om je een weekendje bezig te houden?!;)
    xx

  • 20 Februari 2008 - 17:53

    Joost:

    Huuuuuuuuuuuuuuu D!!! Ouwe troubadoer!

    Goeie verhalen.. Ik neem aan dat drinkverhalen te ranzig zijn om te noemen in deze weblog? MUH!

    Nog overeenkomsten met Krakoooow!? We zaten er immers in de buurt he.. Al wordt deze rit iets te lang voor een lang weekend in de Polo.. Hopp Hooooooop!!

    Ik heb eigen woonruimte in Eindhoven gevonden..met tuin.. dus dat wordt weer een goed stukje barbecuen in de zomer.

    Succes met je opdracht en met de minder leuke dingen als drinken je beleving niet ondernevelen. Muuuuuuh!

    Juuuuuuuuuuuuu!

  • 20 Februari 2008 - 18:24

    Joost:

    Huuuuuuuuuuuuuuu D!!! Ouwe troubadoer!

    Goeie verhalen.. Ik neem aan dat drinkverhalen te ranzig zijn om te noemen in deze weblog? MUH!

    Nog overeenkomsten met Krakoooow!? We zaten er immers in de buurt he.. Al wordt deze rit iets te lang voor een lang weekend in de Polo.. Hopp Hooooooop!!

    Ik heb eigen woonruimte in Eindhoven gevonden..met tuin.. dus dat wordt weer een goed stukje barbecuen in de zomer.

    Succes met je opdracht en met de minder leuke dingen als drinken je beleving niet ondernevelen. Muuuuuuh!

    Juuuuuuuuuuuuu!

  • 20 Februari 2008 - 20:58

    Mayo:

    Hee lieverd,
    Kaaskoppen of wannebe's moeten uiteraard wel op zulke gelegenheden uitgenodigd worden!!:D
    Wel top man dat ze zelfs in Russia daar aan doen!
    Was echt blij vandaag met je verhaaltje, college was zo ontzettend saai, beetje afleiding is nooit verkeerd dan!!:)

    Geniet van het voetbal spectacel!
    En nog veel succes op stage, hoop dat t snel beter wordt!!

    Kus

  • 21 Februari 2008 - 10:27

    Sandra:

    hai hai
    wat een gedoe allemaal, maja het kan nu alleen nog ma beter worden toch?
    gewoon genieten van je vrije tijd en zorgen dat je daar zoveel mogelijk ziet en doet.
    dan komt het vast allemaal wel goed:)
    veel succes en plezier jullie samen.
    dikke kus

  • 24 Februari 2008 - 15:55

    Wen:

    Nog niet helemaal je verhaal gelezen...lag al een week ziek op bed :S... Maar wilde je toch weer even een berichtje sturen! Zal binnenkort je verhaal grondig bestuderen, voor nu wil ik alleen even 'hoi' en 'doei' bij je achterlaten!!

    De zon schijnt hier :D. Heerlijk, dat wel!

    Dikke kus Wen

  • 25 Februari 2008 - 13:14

    Marieke:

    ZO! die bontmuts kun je ook wel goed hebben hoor! Ja hoor ja! Jou staat ook alles ;)
    Toch mooi dat je daar ook nog gezellig naar de Irisch pub gaat!
    Heel veel succes verder met je stazie en met het doden van de tijd... Moet wel goedkomen denk ik hoor!
    Kus

  • 26 Februari 2008 - 23:57

    BLackie:

    Heej hallo.

    Vergeet niet op 8 maart een (Hollands) bloemtje voor je gastvrouw te halen hè! Dan is het Russische vrouwendag. Heel erg belangrijk daaro (duh, :)). Ik wil graag meer weten over hoe dat gaat op die dag. Ik houd met deze dag iig rekening mee met mijn teelt van de bloemen. Lang leve de internationalisering !

    Succes met je zwerftocht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid Georgia, Grytviken

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Eindelijk klaar...

21 Mei 2008

Moskou!

12 Mei 2008

Ik leef nog ;-)

31 Maart 2008

integreren...

27 Februari 2008

Wodka!
Eric

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 17946

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: