Stadstour boeken? Bel 007 8 952 210 71 26 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Eric Derksen - WaarBenJij.nu Stadstour boeken? Bel 007 8 952 210 71 26 - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Eric Derksen - WaarBenJij.nu

Stadstour boeken? Bel 007 8 952 210 71 26

Door: @

Blijf op de hoogte en volg Eric

04 Februari 2008 | Rusland, Moskou

In m´n eerste verhaal had ik het over een rondleiding door de stad met studenten. Dit was een erg gezellig middag maar met een behoorlijke anti-climax: op weg naar huis ben ik in de metro gerold. Echt op een hele slimme manier. Ik kwam in een nep opstootje terecht, beetje duwen en trekken en op het laatste moment stapte iedereen samen de metro uit…..
Ik was 40 euro lichter maar erg nog dat m´n bankpas en studentenkaart weg waren. Met die studentenkaart krijg je hier in de stad echt héél véél korting, beetje jammer dus! Later hoorde we van onze gastvrouw dat het wemelt van de maffia en dat dit heel veel gebeurd.

Het goede nieuws is dat we, omdat het bij het Nevski Institute deze week nog vakantie is, nog niet zoveel kunnen doen voor ons afstuderen. We hebben dus genoeg tijd gehad om een beetje aan de stad te wennen en om dingen te bekijken. Ik ben geen fan van kerken, maar hier in de stad staat wel een hele mooie: the Church of the Savior on the Blood, zie de foto´s! En verder natuurlijk de Hermitage.
Verder zijn er grote stukken van de rivier de Neva bevroren. Dit zorgt voor mooie, maar ook opmerkelijke plaatjes. Bij -5 en een straffe bries zagen we een vrouw haar kleren uit trekken voor een verfrissende duik. Na een halve minuut spartelen kwam ze vuurrood het water uit, deed wat oefeningen en ging verder met haar dagelijkse gang van zaken. Wij stonden met muts op, shawl om en open mond te kijken. En door de koude wind kregen we onze mond bijna niet meer dicht.

Omdat het bij onze gastvrouw niet zo sprankelend is, zijn we behoorlijk op zoek geweest naar plaatsen waar het ´s avonds echt te doen is. Tot nu toe hebben we nog niet zo heel veel gevonden. Zaterdagavond zijn we wel met wat (ONTZETTEND DRONKEN) Russische dames aan de praat geraakt, maar zij waren toch net iets anders dan wij: de ene had een vriend die 12 jaar ouder was dan zij, had een dochter van 10 en was zwaar aan de harddrugs en de ander had een vriendje die lid was van de maffia en mensen omlegt. Ik had eigenlijk aan haar moeten vragen of zij misschien mijn bankpas en studentenkaart voorbij heeft zien komen…

Een praktische mededeling is dat ik van telefoonnummer ben gewisseld. (Gooi m´n Nederlandse nummer niet weg, want vanaf eind juni gebruik ik deze weer!) Voor nu is het 007 8 952 210 71 26.
Voor overige fanmail kun je terecht op:
199178 St. Petersburg, Russia
11 line, 40
Flat 6
Natasja Karpeva, Eric
Al weet ik niet of zij het heel relaxt vindt om iedere dag kilo´s post binnen te moeten halen…

Dit was het voor nu, hopelijk kunnen we deze week wel verder met ons onderzoek en leren we wat meer
minder-maffia-georiënteerde mensen kennen.

Spasibo i paka,
xx

  • 04 Februari 2008 - 10:11

    Pascalle:

    Aircooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooowooooow wat een plaatjes!! Hahha, dus morgenvroeg liggen jullie ook in het water? Kom op zeg..dat doe je toch wel? Wij hebben hier nl ook al in het water gelegen..tussen de sneeuw (blue lagoon WOW, verhaal+foto's komt nog). Het enige verschil misschien is dat het water hier ong. 30 graden was :)

    Als ik dat allemaal zie en hoor, lijkt het me wel avontuurlijk om een xtje langs te komen ;) Maar die kerken zien er wel super uit zeg!

    Hadden jullie mijn mail nog gehad? Wij hebben vandaag onze eerste stagedag..worden om 10hr opgehaald (is al voorbij haha) en gaan dan eerst een kopje koffie drinken met de eigenaren van Nikita :)

    Mail eens ff snel terug ;)

    Kussss

  • 04 Februari 2008 - 13:36

    Sanne:

    he lief vriendje!balen zeg! maar verder ziet het er allemaal wel relax uit! miss moeten we je toch maar bombarderen met post kijken hoe lang je mag blijven;)
    xx

  • 07 Februari 2008 - 13:18

    Marjolein:

    Ey cool je reactie:)
    Het is hier indd rond 30 graden, erg fijn.
    Geen idee dat we zoooo ver van elkaar vandaan zitten haha.
    Hopelijk heb je ook goeie en leuke tijd daar.
    xxx

  • 08 Februari 2008 - 14:30

    Pascalle:

    HAHAHAHA nimen shr hen hao Russio ren! Wo shr hen trots op nimen! Nimen ge hen duo pigeo...wo bu ge pigeo..TAI QUE LE! Wan shang women ichi qu ge pigeo met gordon!

    Ichi shr sneeuwstorm..gordon bu filmen omdat tai duo sneeuw..:( Misschien filmen zij maar wo bu dje dao!

    hao jio bu jian le...:( women ichi skypen?? Wo jiao skype ichi bij Nikita ge in ons appartement...nimen jiao skype/internet? Women ichi webcammen??

    Hen duo kusjes

    ps wo shuo gordon dat hij qu rusguo moet om Wodka te ge´en!


  • 08 Februari 2008 - 14:31

    Pascalle:

    Ps..Rusguo Xiouge shr hen hao haischr bu hao?

    ;)

  • 08 Februari 2008 - 15:28

    Henry En Friedy:

    Hallo Eric en ook voor Suus,
    Toppie dat jullie alvast goed gesetteld zijn, zeker midden in het centrum. Foto's zien er ontzettend mooi en indrukwekkend uit. Site van P. gekregen, dus wij volgen jullie ook op dit avontuur. Het is wel het tegenovergestelde van China, maar jullie kennende, wordt dit ook weer een gave tijd. Geniet ervan en groetjes uit Valkenswaard
    Henry en Friedy ( van P.)

  • 09 Februari 2008 - 22:12

    Joepke:

    Yo eric, hoest nou maat???

    Ik ben net terug van de wintersportvakantie!!?
    Jah, je leest het goed jah!! Deze indo is wezen snowboarden jah!!! Whahaha, wat een lachertje hè! Maarja ik dacht ik zal het een keer moeten hebben gedaan.

    FYI: Ik heb zitten tellen en ik heb in totaal 4 "donker gekleurde" en 5 "geel gekleurde" personen geteld ;)

    Dus ik heb ook een dikke muts opgemoetten, wel geen bonte. Maarja -10 is voor mij hetzelfde als voor jou -25 ;) Maar het ging best goed, aangezien het voor mij de 1e keer was. Niks gebroken, maar wel veel gelede.
    Ma ik heb wel een SUPERTOLL weekje gehad.

    Laters Joepke

  • 10 Februari 2008 - 13:08

    Willeke:

    Echt super foto's!! Dat maakt de kou wel goed. Nog bedankt voor je fashionabel kaartje;)

    Carnaval zijn we goed doorgekomen (jaloers????:P)

    Blijf posten!!

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Eindelijk klaar...

21 Mei 2008

Moskou!

12 Mei 2008

Ik leef nog ;-)

31 Maart 2008

integreren...

27 Februari 2008

Wodka!
Eric

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 17947

Voorgaande reizen:

28 Januari 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: